Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Μαζί για μία βιώσιμη κινητικότητα στα δυτικά…


 

  ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ-ΝΙΚΑΙΑΣ-ΡΕΝΤΗ

Αμέριστη συμπαράσταση στην νεοσύστατη «Πρωτοβουλία Πολιτών» της Δυτικής Αθήνας, «Διεκδικούμε το Μετρό Δυτικά», εκφράζει η Πολιτική Κίνηση Οικολόγων Πράσινων Κορυδαλλού-Νίκαιας-Ρέντη.

Ανοικτή σε κάθε είδους πρόταση και κάθε συμμετοχή, η «Πρωτοβουλία Πολιτών» συγκροτήθηκε με πρωταρχικό σκοπό την άσκηση πίεσης σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο έτσι ώστε να εφοδιαστούν οι περιοχές της δυτικής Αθήνας και της αντιπεριφέρειας Πειραιά, το ταχύτερο δυνατό, με τις αναγκαίες γραμμές μετρό. Οι άμεσοι στόχοι της προς το παρόν είναι οι εξής:
- η άμεση λειτουργία των ολοκληρωμένων πλέον σταθμών Περιστερίου και Χαϊδαρίου,
- η άμεση εκκίνηση των εργασιών επέκτασης του μετρό προς Πειραιά και Ίλιο,
- ο άμεσος προγραμματισμός επέκτασης των γραμμών του μέσου προς Ελευσίνα.

Μεταξύ των αποτελεσμάτων των πρώτων ενεργειών της στάθηκαν μια επερώτηση στην βουλή, σχετικά με την αργοπορία κατασκευής των ανωτέρω γραμμών, μία σειρά σχετικών επιστολών στο Υπουργείο, στο Αττικό Μετρό και σε Δήμους και Δημοτικές παρατάξεις των ενδιαφερόμενων περιοχών, η διοργάνωση παρέμβασης σε Χαϊδάρι-Αιγάλεω, στις 7 Μάιου, με θέμα το μετρό και η διοργάνωση Πανελλήνιας ποδηλατοδρομίας στις 8 Μάιου με σύνθημα «το ΜΕΤΡΟ Δυτικά ρεεε».
Η «Πρωτοβουλία» λειτουργεί ήδη τον ιστότοπο http://metrodyt.blogspot.com,  ανοικτό σε ειδήσεις, σχόλια και προτάσεις για το μετρό, την δημόσια συγκοινωνία, την οδική ασφάλεια, τα δικαιώματα των πεζών, τα δικαιώματα των ποδηλατών κ.λ.π.


Σε γενικές γραμμές, λέγεται ότι τα κριτήρια που προσδιορίζουν την βιωσιμότητα της κίνησης είναι τα εξής 3:
- «Κοινωνικά» - διασφάλιση οικονομικής ισοτιμίας, χρονικής αξιοπιστίας, ασφάλειας, ελευθερίας και ευελιξίας μετακίνησης, ισότιμα, για όλα τα μέλη της κοινωνικής ομάδας που ενδιαφέρει.
- «Περιβαλλοντικά» - διασφάλιση ισορροπίας μεταξύ ελευθερίας μετακίνησης και περιβαλλοντικής «υγείας» από όλες τις οπτικές που, άμεσα ή έμμεσα, την εγγυώνται - ενεργειακή εξοικονόμηση, εξοικονόμηση μη ανανεώσιμων πόρων, μείωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης, συμβολή στην μείωση του φαινόμενου του θερμοκηπίου κ.λ.π.
- «Οικονομικά» - απρόσκοπτη, συνεχής, διασφάλιση των παραπάνω.

Το μετρό συγκαταλέγεται σίγουρα μεταξύ των κυριότερων μέσων που ανταποκρίνονται άριστα στα κριτήρια της βιώσιμης μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον. Δεν αρκεί όμως. Κάθε «οικολογία» της κίνησης, της μετακίνησης και των μεταφορών σε αστικό επίπεδο - ή «βιώσιμη» προσέγγιση στην κίνηση - προϋποθέτει την σύνταξη ενός μακρόπνοου προγράμματος, συνολικού σχεδιασμού, σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο, εν είδη «ρυθμιστικού σχεδίου». Ενός σχεδιασμού που θεμελιώνεται, αναγκαία, στον οργανικό διαχωρισμό τύπων κίνησης, στον οργανικό συγκερασμό της ελάχιστης δυνατής αυτοκίνησης και οικολογικών μέσων μαζικής μεταφοράς περισσότερων τύπων, δικτύων ad hoc πεζοδρόμησης, κυκλοφορίας ΑΜΕΑ, «έξυπνων» διαβάσεων διέλευσης πεζών, ποδηλατοδρόμων και διαδρομών διακίνησης εμπορευμάτων, περιφερειακών χώρων στάθμευσης και τρόπων διαχείρισης εισόδου στο αστικό κέντρο. Η «Πρωτοβουλία» φαίνεται, προγραμματικά, να το έχει σοβαρά υπόψη της και ως προς αυτό ευελπιστούμε να συμπορευτούμε στο προσεχές μέλλον.

Συμπαράσταση στην «Πρωτοβουλία Πολιτών: Διεκδικούμε το Μετρό Δυτικά» υποδηλώνει και η Δημοτική Κίνηση «πράσινο» - Για την Οικολογία» Κορυδαλλού-Νίκαιας-Ρέντη, με πυρήνα Οικολόγων Πράσινων των παραπάνω δήμων.

1 σχόλιο:

Neptune είπε...

Καλησπέρα,

διαβάστε μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για την χρήση της βιοαιθανόλης στις ΗΠΑ που θα μπορούσε να σιτίσει 330 εκ. πεινασμένους στον κόσμο. Θα σας αρέσει πιστεύω.

http://center24.blogspot.com/2011/04/330.html#axzz1KRFbIWwM