Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010


ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ - Συνάντηση των Οικολόγων Πράσινων με το Κ.Κ.Ε. για το νομοσχέδιο για τον Ο.Σ.Ε.

Συνάντηση με το βουλευτή κ. Γιώργο Μαυρίκο εκ μέρους του Κ.Κ.Ε, είχαν εχθές 21/10 στη Βουλή οι Οικολόγοι Πράσινοι. Την αντιπροσωπεία τους αποτελούσαν η Ιωάννα Κοντούλη και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, μέλη της Εκτελεστικής Γραμματείας.
Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο των επαφών που έχουν ζητήσει από τις 11 Οκτωβρίου οι Οικολόγοι Πράσινοι με τους πολιτικούς αρχηγούς όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, για το θέμα του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ. Από την πλευρά του Κ.Κ.Ε. κανονίστηκε συνάντηση με τον κ. Μαυρίκο, καθώς η κ. Παπαρρήγα δήλωσε αδυναμία να συμμετέχει η ίδια λόγω φόρτου υποχρεώσεων.
Ο κ. Μαυρίκος ενημέρωσε την αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων για τις θέσεις του Κ.Κ.Ε. για το σιδηρόδρομο, την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο και την πρόθεσή του να το καταψηφίσει στη Βουλή, καθώς και για την πρότασή του για ενιαίο φορέα δημόσιων συγκοινωνιών που να περιλαμβάνει και τις υπεραστικές μεταφορές.
Η αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων αναφέρθηκε στους σοβαρότατους κινδύνους που δημιουργούν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τον Ο.Σ.Ε., παραπέμποντας και στο αναλυτικό υπόμνημα που έχουν καταθέσει οι Οικολόγοι Πράσινοι στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Ιδιαίτερα επικίνδυνο θεωρούν τον περιορισμό των χρηματοδοτήσεων προς το σιδηρόδρομο σε ποσά που επαρκούν μόνο για τον άξονα Κιάτο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αλλά και τις διατάξεις για το «καταργημένο δίκτυο» που προβλέπουν ξήλωμα γραμμών και αλλαγή χρήσης των σταθμών και των διαδρόμων κυκλοφορίας: οι διατάξεις αυτές κάνουν πρακτικά αδύνατη την ανακατασκευή και επαναλειτουργία των γραμμών, ακόμη και όταν η κρίση θα έχει περάσει, και εξυπηρετούν πιθανότατα οικονομικά συμφέροντα ανταγωνιστών του σιδηροδρόμου.
«Έχει ζωτική σημασία να ακουστεί στην κοινή γνώμη η πραγματικότητα για το σιδηρόδρομο», τόνισαν οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πράσινων. «Αν το έλλειμμα του Ο.Σ.Ε. υπολογιστεί με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, τότε δεν ξεπερνά το 10% των ποσών που παρουσιάζονται. Στις σημερινές συνθήκες, με τα μειωμένα εισοδήματα, τα ακριβά καύσιμα και τα υψηλά διόδια, ο σιδηρόδρομος αποτελεί απαραίτητη διέξοδο και όχι πολυτέλεια. Λέμε λοιπόν ναι στην εξυγίανση και την αναβάθμιση, αλλά όχι στον ακρωτηριασμό. Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, όπως κατατέθηκε, αποτελεί όχι μόνο κήρυξη πολέμου στο σιδηρόδρομο, αλλά και σοβαρό οικονομικό σκάνδαλο. Στη συζήτηση στη Βουλή, θεωρούμε απαραίτητο να τεθούν τουλάχιστον δύο «κόκκινες γραμμές»: για τις χρηματοδοτήσεις, που περιορίζονται μόλις στο 1/12 αυτών που ισχύουν σε χώρες με αντίστοιχο δίκτυο όπως η Δανία, και για τις ρυθμίσεις για το «καταργημένο δίκτυο», που προδιαγράφουν όχι απλώς το κλείσιμο, αλλά και το ξήλωμα των περισσότερων περιφερειακών γραμμών».

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

Δεν υπάρχουν σχόλια: